2011-10-03

Hösttecken



Vilken helg vi haft, ett underbart väder
riktig brittsommar.
Landet fick sig ett besök.
Kärleksörten finns i flera färger, hos oss
på landet har vi den i rosalila.
Ett säkert hösttecken när den blommar.




Skogen fick ett besök av väninnan och mig.
Trattisar var vi än gick.
Två fyllda korgar plockade vi på nolltid.

Att gå i skogen i det varma vädret, andas den
friska luften och titta på träden som skiftar
från gult till orange och rött.
En lisa för själen.



Trattkantarellerna rensar jag och torkar i
fisknätspåsen. När de torkat smular jag ned
dem i glasburkar. Gott i såser och grytor till
vintern.

Ha en härlig början på veckan.
Kramar på er alla.

5 kommentarer:

annika sa...

Kul sätt att torka svampen på.
Visst hade vi en härlig helg! Ska vi ta en dag och ses? Vilken passar dig bäst?

Kram
annika

Else´s Bod sa...

så höstiga å fina bilder! *myser*
Kram Lisa

Lyckoslanten sa...

Ahaa, du gör så när du torkar trattkantarellerna. Jag blev försedd med två stora papperskassar av en förälder och jag förvällde och frös in. Men jag förstår att smaken bibehålls bättre när man torkar...
Ha det så gott! ♥

Min egna lilla vrå sa...

Vilka härliga höstbilder!
Önskar dig en skön helg med många sköna stunder, kanske på landet?
Lovisa

Fröken Tindra sa...

Trattisar är gott!
Tack för komplimangen ang. min tavla! Det värmde. Den är till salu nu. ;0)
Ha en skön helg!
Kram!