2011-10-29

Sista helgen på ett tag



I rabatten på landet blommar inget nu.
Jo, vänta lite julrosen har börjat blomma.
De vita knopparna stack fram bland löven.
Krattade runt plantan så knopparna kom fram
lite bättre.





Löv har vi mycket utav.
Maken vill helst ta fram lövblåsen.
Jag gillar att kratta. Det är något
meditativt över det. Armen som rör sig
rytmiskt och man kan tänka på ingenting.
Skönt ibland.



Inne sprakade elden i vår Järlekamin.
Vi höststädade och tog hem mattor,gardiner
och sängkläder för tvätt.
För nu går huset in i sin höstvila.
Vi kommer inte förrän till advent och
nyår .

I kväll ställer vi om klockan.
Vi drar tillbakaträdgårdsmöblerna
är en bra liknelse för att komma ihåg
om det är fram eller bakåt som man ska
dra klockan.

Kramar på er alla

2 kommentarer:

annika sa...

Nu måste jag gå ut och titta på mina julrosor!!!
Härligt med att ha ett hus på landet.

Kram
annika

Fröken Tindra sa...

Låter lite mysigt ändå att "göra höst" i stugan.
Även jag får titta till min julros förstår jag. =0)
Kram!