2011-10-24

Moster Jennys gamla byrå



Moster Jenny var min mammas moster.
När hon gick bort på 80-talet fick
jag hennes bruna byrå.
I perioder har den stått på vinden,
några år stod den i vardagsrummet.
Förra året fick den flytta till landet.



Under sommaren kliade det i mina målarfingrar
att måla om byrån. Sagt och gjort. På sensommaren
bytte byrån färg från brun till vit.



På byrån ligger en liten löpare som min
mormor sydde som mycket ung till sin mamma.



Imorse när jag cyklade till jobbet
var det minusgrader. Dimmigt och grått.
Hoppas ni får en härlig vecka och så
väntar vi på lite mera höstsol.

Kram på er alla

2 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Så fin den blev byrån!
Ja nu får man börja ställa in sig på minusgrader...
November är rätt tuff för mig yrkesmässigt, men blott vi kommer till advent och alla ljusen går det bättre! ♥

Solstrimmor sa...

Jag har varit inne på liknande åtgärder för min ärvda bruna byrå från farbror Claes. Men jag väntar lite... tycker den är fin brun också! Man ser spåren efter alla åren... Fast jag tycker att din blev fin också:) Och duken... helt underbar!

Ha en skön dag.
Kram Eva-Mari