2011-10-16

Njuter en stund till



Vilken helg det var.
Sol både lördagen och söndagen.
Vi var på landet och njöt men även
för att höststäda utomhus.




Som tur var kom barnbarnen på söndagen.
Kratta löv gillar både storebror och storasyster.
Där fick vi god hjälp.



Lillasyster gungade hellre, så gungorna
kunde vi inte plocka undan ännu.



Nere vid sjön stod lillebror och
lekte Harry Potter. Trollade men
tyvärr sommaren kommer inte tillbaka
förrän nästa år.



Efteråt smakar grillad korv gott.
Vi åt ute i solskenet.
Vi njuter ännu ett tag till på landet.

Ha en bra början på veckan.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Så mysigt det ser ut och låter, blir riktigt sugen på grillad korv :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

annika sa...

Så mysigt ni har det. Kul att barnen kan vara med på landet och höstfixa.
Jag väntar så vi kan ta en fika ngn efm. På fredagar kan jag gå vid 14.00...min tidigaste dag. Hur har du det?

Kram
annika

Solstrimmor sa...

När dagarna är så här underbara är det härligt med höst också! Vi fick mycket gjort under helgen vi också. Nu är trädgården redo för det som komma skall!

Ha det gott!
Kram Eva-Mari

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Ser ut som om ni haft en jättemysig helg och bra hjälp hade ni också.
Vad synd att barnbarnet inte lyckades trolla tillbaka sommaren :-)
Ha det gott. Kram, Ingela
PS. Kika gärna in och delta i min lilla utlottning.

Edtiaflicka sa...

MYYYYYYSHELG!! :)

Kram Ida

Min egna lilla vrå sa...

Vad mysigt det ser ut! Det är så härligt med soliga höstdagar! Hoppas att vi får njuta av några fler.
Ha en skön helg!
Lovisa

Hem ljuva hem sa...

Vi får ta vara på de sista varma dagarna som visa sig innan det blir riktigt kallt. Ni ser ut till att haft en underbar helg i solen. Var själv ute mycket förra helgen och hoppas kunna vara det denna helgen också.
Mitt vita gamla skrivbord som jag har i sovrummet köpte jag för ca 6 år sedan på pingstkyrkans loppis för endast 150 kr..Ett fint fynd tycker jag.
Önskar dig en skön helg
Kram Anneli